Petra-Electric KM 31.17

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Petra-Electric KM 31.17 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

TIECAS 06-12-2011
Geschreven voor: Petra-Electric KM 31.17

werkte in eerste instantie prima maar precies na 2 jaar, zolang de garantie duurde begon het met de problemen.
Informatie bij Petra Duitsland leerde mij dat je niet om service moest komen, alleen opsturenen en afwachten , minimum kosten ongeveer 60 euro (onderzoekkosten!!!)en portokosten naar Duitsland viseversa van ongeveer 42 euro samen dus ongeveer 100 euro!!! zakt dus je broek van af!! bedankt petra en tot nooit!!

Elipeet 12-09-2011
Geschreven voor: Petra-Electric KM 31.17

Ongeveer een jaar in ons bezit nu. In het begin alles OK, deed wat plasticerig en gammel aan, maar alles deed 't goed en de koffie was lekker.
Na zo'n driekwart jaar begon het apparaat regelmatig vacuum te trekken. Met veel gesputten en geknoei kreeg je dan het klepje weer open en kun je met nieuwe pads opnieuw beginnen. Schoonmaken en ontkalken helpen niet veel: het euvel blijft regelmatig terugkomen. Na schoonmaken was het ook niet meer voorspelbaar hoeveel koffie er in het kopje komt. Soms is links maar halfvol, soms rechts. Weer demonteren en schoonmaken en dan gaat 't weer ff goed. De laatste tijd heeft 't apparaat de neiging om de pads kapot te trekken bij het verwijderen: alles onder de drab, weer (half) verstopt en weer een knoeiboel.
Binnenkort toch maar weer een 'echte' senseo kopen.
O ja: het espresso gedeelte stelt echts niets voor. De druk is veel te laag voor een goede espresso.

wuppie63 09-03-2011
Geschreven voor: Petra-Electric KM 31.17

Wij hebben de Petra nu een week in bezit ,hiervoor hadden we een pad machine van Prinsess.
Maar wat een verschil in smaak.
Deze koffie is vele malen voller van smaak en toch zacht,met een mooie schuimlaag.
Ik hoef nooit meer anders .De cups zijn mij nog te duur,en ik ben hier zeer tevreden mee.

Anoniem 15-10-2010

---------Update review, 15-10-2010----------
Bijna drie jaar elke dag genoten van een bakkie koffie met een heerlijke cremelaag. Echter v.d. week gaf hij de geest: veel geratel, hoop gespetter en gepruttel en daarna helemaal fini. Altijd op tijd ontkalkt en na elke koffiezetbeurt ff schoongespoeld. Had hiervoor al problemen met twee Senseo's welke ook elk na een goede 2 jaar ermee kapten, deze Petra dus na kleine 3 jaar. Zat er nog over te denken om een nieuwe padmachine aan te schaffen van een ander merk bv Severin, doch maar niet gedaan. Ben nu overgestapt op een Nescafe Dolce Gusto cupmachine van Krups en kijken of die langer meegaat. De koffie is in ieder geval tig malen beter/lekkerder dan bij een padmachine (vandaar nu een 7), maar ja....cupje iss ook 3x zo duur. Bedieningsgemak, mogelijkheden en vormgeving is ook vele malen beter, vandaar dat ik de scores nu lager beoordeel van deze Petra i.v.m. een cupmachine. Aldoch blijft dit één van de beste padmachines op de markt welke alle Philips Senseo's met gemak verslaat.

---------1e review, 2-6-2009-----------
Ik heb het helemaal gehad met de Philips Senseo (slechte kwaliteit/duurzaamheid). Na wat speurwerk op internet kwam ik bij deze Padissimo II uit. In Duitsland als beste koffiepadmachine getest in de stiftung warentest. Dacht, ga een gokje wagen ook al ken ik het merk totaal niet. Deze koffiepadmachines van Petra hebben een eigen gepatenteerd systeem welke ik persoonlijk veel beter vind dan bij Senseo. Je koffie smaakt veel lekkerder door meer druk. De cremelaag die ontstaat is veel dikker. De temperatuur van de koffie ligt ook hoger (Senseo rond de 80, Petra rond de 90 graden). Makkelijk is de padhouder: ene zijde voor 1 pad en omdraaien voor 2 pads. De watercontainer is geschikt voor 10 kopjes max, en dat is ff wat meer dan standaard bij Senseo. Thee zetten (cq heet water voor hot drinks) kan ook met deze machine. Water komt door een apart pijpje (dus geen koffie smaak) en wordt ook echt gekookt in de hot-water stand. Je hebt dan geen troebel laagje/schuim op je thee als bij de Senseo, en het smaakt gewoon veel beter (theewater hoort nl. te koken mijnheer Philips). Qua duurzaamheid scoort deze machine bij mij beter. Niks lekt, geen lam wordende klep etc. Het is een mooie, degelijk en zwaar uitgevoerde machine deels uit kunststof en staal. Made in Germany. Dit is voor mij DE koffiepadmachine bij uitstek!

7586 RE 13-09-2010
Geschreven voor: Petra-Electric KM 31.17

ben sinds ongeveer 3 mnd. in het bezit van de koffiepadmachine Petra KM 31-17 en ben er nog steeds heel tevreden over, bevalt veel beter dan de Senseo en de koffie is heerlijk en veel warmer,ook visiste die geen Senseo dronken, vinden dit heerlijke koffie, ik zou hem niet willen ruilen voor een of ander duur apparaat.Ook de heetwaterkraan wordt elke morgen door mij gebruikt voor thee.

Charlot 05-05-2010
Geschreven voor: Petra-Electric KM 31.17

Ruim een week in bezit en ik ben er erg blij mee. Oké, de vormgeving is dan verre van hip, en ook de naam 'Petra' doet een beetje Blokker aan. Maar het dingetje werkt perfect. En de koffie is véél heter en daardoor smaakvoller dan uit een Senseo.
Wat ook handig is, is dat je heet water kan tappen voor een kopje thee, via een aparte uitlaat. En dat opwarmen gaat erg rap, sneller dan de waterkoker.
Over duurzaamheid kan ik nog niet zoveel zeggen, dat wachten we maar even af.
Enige nadeel is dat je wel echt even het instructieboekje moet doornemen vóór het in gebruik te nemen. Dus het apparaatje is wat minder 'intuitief' dan de welbekende Senseo. Maar dan heb je dus wel betere koffie en meer mogelijkheden.

UTKA030 13-04-2010
Geschreven voor: Petra-Electric KM 31.17

Nu bijna 2 maanden in bezit en zeer tevreden. Wilde wat anders dan de Senseo en deze kwam goed uit de test: Duitse degelijkheid!

Zeer handig systeem, je kan zowel een enkele als 2 cremakopjes tegelijk zetten en je hebt ook de mogelijkheid om gemalen koffie in een houder met filter te doen voor een 'gewone' bak koffie. Veel meer schuim/creme ook dan bij de Senseo en de koffie smaakt veel lekkerder (vindt ook het bezoek).

Wordt zeer snel warm en oogt degelijkheid ondanks enkele kunststof materialen. Kunststof zit voornamelijk aan de buitenkant trouwens, het mechanisme is van staal dus heb vertrouwen dat de duurzaamheid wel snor zit.

Ik raad hem iedereen aan..

HPC 13-03-2010
Geschreven voor: Petra-Electric KM 31.17

Ik ben erg tevreden over dit apparaat!
De voordelen:
Lekker grote watertank.
gewoon filterkoffie kunnen gebruiken.
Zelf de hoeveelheid koffie en waterdoorloop kunnen bepalen.
De koffie is echt heet.
Er zit een echte cremalaag op, ook bij gebruik van gewonen filterkoffie. Dus geen crema door chemische toegevoegde stoffen!
Het apparaat is niet duur.
Nadelen:
Bij gebruik van filterkoffie in de bijgeleverde houder, kan je maar 1 kopje per keer zetten. (de houder gaat in de lade voor 2 pads) Wil je twee kopjes zetten, dan is een tweede houder voor filterkoffie aan te raden, want direct na het zetten is de houder nog erg heet. Te heet om meteen weer te vullen. Ik heb er inmiddels een tweede houder bij gekocht.
Duurzaamheid van het apparaat is voor mij nog even afwachten: het is allemaal van plastic, ook de schuif die je telkens van links naar rechts moet doen.

rich56 01-12-2009

Mooi apparaat.Lekkere koffie.
Water zelf in te stellen naar eigen hoeveelheid,makkelijk voor een kopje koffie met bijv. melk.Je kan ook een koffie maken met filterkoffie.Theewater op goede (gelijk drinken)temperatuur.1 nadeel,de gebruiksaanwijzing niet in het nederland,wel duits,engels en frans.

ferdih 09-07-2009
Geschreven voor: Petra-Electric KM 31.17

Drie jaar in bezit en totaal geen problemen met deze padmachine. Enige wat wij ondervonden was dat de chloortabletten moeilijk te krijgen waren in het begin. Deze machines zetten koffie zoals het hoort: volle smaak en een goede cremelaag. De schuifhendel voelt een beetje fragiel aan, echter geen problemen van dien aard in de drie jaar dat wij hem hebben. Kwalitatief van hoog duits niveau. Helaas lijkt Philips een monopoly te hebben op padmachine gebied in Nederland en daardoor zie je dit merk weinig alhier. Jammer, want deze machines zetten een veel betere bakkie koffie. Als ie stukgaat komt er weer een Petra, al moet ik hem zelf in Duitsland halen!

jurmo 07-07-2009
Geschreven voor: Petra-Electric KM 31.17

Waardeloos apparaat, is al terug geweest naar leverancier in de garantietijd.Ontkalkingsprogramma deed het niet en nu weer niet. Ik nooit meer een Petra!